Azab Kubur

Dan sabda Nabi S.A.W, jikalau bahawasanya segala anak Adam mengetahui mereka itu akan azab kubur nescaya tiada memberi manfaat akan mereka itu kehidupan pada dunia. Maka minta berlindung oleh mu kepada Allah Al Karim daripada seksa kubur yang sangat berat.

(Dan pada hadis) yang Hasan bagi Hakim daripada Abi Zar, jikalau mengetahui kamu akan barang yang aku ketahui, yakni daripada huru hara kemudian daripada mati nescaya sedikit tertawa-tawa kamu dan banyak menangis kamu.
Dan pada setengah riwayat; nescaya tiada lalu bagi kamu makanan dan tiada lalu bagi minum.

wallahu a'lam

Sumber: AlJauharul Mauhub Waminbihatulqulub. Muka surat 190. baris 3 Hingga 8.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH SELAMATKANLAH DAN JAUHKANLAH SAYA, ISTERI SAYA, ANAK-ANAK SAYA, IBU BAPA SAYA DAN SELURUH KETURUNAN SAYA DARI AZAB SENGSARA KUBUR. AMIN.

3 JUN 2010

coretankasih berkata...

Amin. Mudah mudahan kita semua beroleh keselamatan yang allah jamin diakhirat nanti.